پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3238
-
الف
+

جزییات پانزدهمین دوره جایزه قلم زرین اعلام شد

دبیر جایزه قلم زرین از انتخاب داوران و اعمال تغییرات در نحوه برگزاری دوره پانزدهم خبر داد.

دبیر پانزدهمین دوره جایزه قلم زرین از انتخاب داوران و اعمال تغییرات در نحوه برگزاری و رویکردهای این دوره خبر داد.

به گزارش آی‌فیلم، یوسف قوجق، دبیر پانزدهمین دوره جایزه قلم زرین، با اشاره به تغییرات در این دوره جایزه نسبت به دوره‌های گذشته گفت: جایزه در این دوره همانند دوره‌های گذشته در پنج بخش شعر بزرگسال، شعر کودک و نوجوان، داستان بزرگسال، داستان کودک و نوجوان و نقد و پژوهش برگزار می‌شود. ابتدا این پیشنهاد مطرح شد که بخش زندگی‌نامه داستانی، با توجه به نهضتی که در سال‌های اخیر رخ داده است، به این دوره جایزه افزوده شود، اما در نهایت تصمیم بر این شد که این دسته از آثار در همان بخش داستان مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته نیز آثار شاخص نوشته شده در قالب زندگی‌نامه داستانی مورد ارزیابی می‌شد، اما امسال تلاش داریم تا اهتمام ویژه‌ای به این بخش داشته باشیم و تمام کارهایی را که در این قالب نوشته شده‌اند، مورد بررسی قرار دهیم.

دبیر پانزدهمین دوره جایزه قلم زرین با بیان اینکه این دوره از جایزه به آثار منتشر شده در سال 95 خواهد پرداخت، افزود: اساس کار ما در شناسایی و بررسی آثار، فهرستی است که خانه کتاب در اختیار دبیرخانه قرار می‌دهد، اما با توجه به اینکه امکان دارد این فهرست کامل نباشد، امسال تصمیم گرفتیم تا با فراخوانی از ناشران بخواهیم که آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

قوجق همچنین درباره داروی آثار در این دوره گفت: برای هر بخش سه داور انتخاب شده که یکی از این سه تن، به عنوان سر داور نتایج جلسات را به دبیر اعلام خواهد کرد. تلاش شده تا در این دوره از کارشناسانی بهره ببریم که مجرب و آشنا به فضای نشر کشور باشند تا اجحافی در حق کسی صورت نگیرد.

به گفته دبیر پانزدهمین دوره جایزه قلم زرین؛ یکی از مشکلاتی که این جایزه با آن روبروست این است که اولین جایزه ادبی در سال جدید است؛ به همین دلیل کارش برای بررسی آثار و ارزیابی آنها سخت‌تر از دیگر جوایز ادبی است.

قوجق در پایان تأکید کرد: امیدواریم با همکاری خانه کتاب که ما آن را یک دوست در کنار جایزه می‌بینیم، بتوانیم این دوره را با موفقیت و بدون حاشیه برگزار کنیم.

جایزه قلم زرین هرساله همزمان با روز قلم در 14 تیرماه برگزار می‌شود. این جایزه به اهتمام انجمن قلم ایران برگزار می‌شود.

ه.خ/ا.ا

نظر شما
ارسال نظر